Resnica prišla na dan: Električni avtomobili 20% bolj škodljivi kot dizli! :O

Elektrika naj bi bila čudovita nova prihodnost, a večina ne želi videti cele slike. Zdaj je nanjo s študijo opozoril celo nemški ADAC.

Pri ADAC so  prvič primerjai celotno CO2 bilanco različnih pogonov osebnih avtomobilov.

Ugotovitev nemške avtomobilistične zveze pravi, da čistega pogona ni, še več, električni avto ni najčistejši.

Ekološke konvencije in sporazumi, ki smo jim priča v zadnjih letih, še vedno nimajo nobene veljave.

Donald Trump je lani odstopil od Pariškega sporazuma, globalno ogrevanje pa pripisal zlobnim Kitajcem, ki želijo škoditi ameriškim tovarnam.

Pariški sporazum, ki ga je podpisalo 175 ostalih držav,

pa naroča, da je treba spraviti temperature v okvir dveh stopinj predindustrijske dobe in do 2050 morajo emisije CO2 pasti za 80 do 95 odstotkov, fosilna goriva pa zamenjati energijski viri, ki ne povzročajo efekta tople grede.

V tej agendi tudi avtomobilski proizvajalci iščejo prehod na električne avtomobile – ki vsaj lokalno za razliko od ICE avtomobilov (motorji na notranje izgorevanje) vozijo brez emisij.

Pa pri električarjih dejansko ni emisij CO2? Izdelava avtomobila, baterije ali elektrike, vse to pa proizvaja emisije CO2.

Za to je seveda potrebno pogledati celo sliko – koliko CO2 se ustvari pri izdelavi in razgradnji avtomobila, zagotavljanju goriva in elektrike in pri sami vožnji.

Pri ADAC so se povezali z Inštitutom za energetske in okoljske raziskave v Heidelbergu in analizirali vse oblike pogona.

 

Vir: ADAC

Za to so postavili celoten cikel uporabe avtomobila, od njegovega nastanka, prevoženih 150 tisoč kilometrov in pri tem upoštevali tri faktorje:

- CO2 emisije, ki nastanejo pri izdelavi in njegovi razgradnji

- Emisije, ki nastanejo pri produkciji in izdelavi goriva ali elektrike – t.i. well to tank (od izvira do rezervoarja)

- Neposredne CO2 emisije pri uporabi vozila – iz rezervoarja do kolesa.

Te podatke je ADAC vzel iz svojih EcoTestov za najbolj učinkovita vozila v svojih razredih, od BMW i3 do Tesle X in dizlov Mazde2 ali Mercedesa E.

 

Ni pogona, ki bi bil najboljši

Pri celi zgodbi o ekološki sprejemljivosti avtomobilov so do zdaj manjkali podatki,

ki bi upoštevali onesnaževanje zraka z drugimi snovmi in pridobivanje materialov

kot so litij in druge redke spojine za akumulatorje (kobalt, platina…) ter zahteva po vodi in prostoru.

Najpomembnejši rezultat ADAC-ove raziskave je, da ko se upošteva CO2 obremenitev, električni avto ni pretirano prijazen okolju,

njegovo CO2 bilanco obremenjujejo visoke CO2 emisije pri izdelavi baterij in dobavi elektrike.

Večje kot so baterije in zmogljivost, manj prijetna je resnica. V tej matematiki je dizel celo bolj čist od zmogljivejših elektro avtomobilov.

 

Vir: ADAC

ADAC je torej zaključil, da ni pogona, ki bi bil optimalen in predvsem električni avto niti najmanj ni čist.

Nekateri svetovni strokovnjaki so že 2014 opozarjali,

ko so stopile v veljavo Euro 6 emisijske norme: če električni avto uporablja elektriko iz termoelektrarn (naj spomnimo, 80% svetovne elektrike je iz plina, nafte in premoga!!!),

so skupne emisije višje kot pri dizelskem avtomobilu in ADAC je ugotovil, da v povprečju za 20%.

Dodajmo še to, izdelava litij-ionskih (ali katerihkoli baterij prihodnosti, temelječih na elektrolizi), je zelo obremenjujoča za okolje.


Problematična je tudi razgradnja, razen če, kot so zapisali pri Autoportalu,

jih bodo v kontejnerjih izvažali državam tretjega sveta, kjer jih bodo v zameno za drugorazredne tehnologije,

ti skladiščili v zapuščenih rudnikih ali celo na nezaščitenih odlagališčih. To se dogaja že danes!

ADAC je odkril, da so električni avtomobili sprejemljivi samo v kompaktnem ali

pogojno spodnjem razredu z omejenim dosegom in povprečno rabo okoli 50.000 kilometrov,

od srednjega razreda naprej pa električni avtomobili, kjer je upoštevana povprečna vrednost CO2 pri izdelavi elektroenergije,

v življenjskem ciklu ustvarijo za 20% več toplogrednih emisij, predvsem CO2, kot dizelski motorji.

 

Ubijmo dizel, Ruse in Nemčijo

Dodajmo še malo teorije zarote – zakaj bi kdo hotel ubiti dizel in pozneje še bencinski avto?

Ekologija več kot očitno nima s tem nič – glavni razlog verjetno tiči v tem, da z uvajanjem hibridnih in električnih pogonov v razvitih državah, 

povečajo profiti in s tem še pohitri prehod na električni pogon.

Ne zaradi ekologije, pač pa gospodarskih in predvsem političnih prednosti.

Tako odpade odvisnost od arabske in ruske nafte, kar bo zbilo vrednost fosilnih energentov in dobičke,

s katerimi Rusija financira razvoj svoje vojaške mašinerije, arabski svet pa islamizacijo.

Upoštevati je treba, da so z emisijami pri dizlih goljufali vsi, nasankal pa je edino Volkswagen

in razkritje se je zgodilo nikjer drugje kot v ekonomsko in politično težavnih ZDA (In Nemci že vračajo na svoj način – tudi z odpovedjo Detroita).

Dieselgate ima veliko več zveze z rusko-nemškim tehničnim in ekonomskim sodelovanjem in forsiranjem Severnega toka in posledično nemško gospodarsko rastjo kot s samo ekologijo.

 

Marketing vlada svetu

Vse to je klasični princip naše tehnološke civilzacije – marketinški triki.

Euro 6 emisijski predpisi so od 2014 nastavljeni tako, da je količina dušikovih oksidov (Nox) omejena na samo 0,080 gramov, trdih delcev pa samo na 0,005 gramov na kilometer.

To pa so vrednosti, ki jih je celo težko izmeriti. So sodobni dizli zato škodljivi za zdravje?

Za vsem tem stojijo velike korporacije, farmacevtska in prehrambena industrija, samo zaradi svojih interesov in izjemnih profitov.

Nekoč so nas strašili z ozonskimi luknjami in ljudje so pobesnelo kupovali kreme za sončenje, dodajte cepiva proti gripi, ki ste jih plačali in potem zboleli za drugim sevom.

Nekoč je maslo veljalo kot glavni krivec za dvig holesterola, zato smo jedli margarino, danes je obratno in cene masla so dvojne.

Se spomnite, kako je sladkor strup in so vam prodajali pijače z umetnimi sladili, ki so zapovrh kancerogena?

Ljudje pa niso nič manj debeli, le še bolj – farmacija pa služi bilijone.

In zdaj ljudje verjamejo, da jih bodo ubili dizli, ker samo ena ladja, ki na nafto pripluje v Koper, naredi več okoljske škode kot vsi osebni avtomobili v naši državi celo leto?

Pred leti so v ZDA naredili neodvisno študijo – vsi njihovi SUV z najtežjimi V8 izpustjo manj emisij kot cheeseburgerji – kako, se boste vprašali?

Krave, katerih proizvod je sir in govedina, izpuščajo metan, ki je 17-krat bolj obremenjujoč toplogredni plin kot CO2.

In to so samo cheesburgerji, kje je ostala hrana?

Avto je postal dežurni krivec, ker se tu obračajo enormni profiti.

Že mogoče, da vam mimo nosu priropota Golf II in zasmrdi, ali pa da je delež elektrike iz fosilnih goriv v Sloveniji nekoliko nižji od od 80%.

A ker ne moremo vleči nevidnih pregrad med mesti, regijami in državami, je cela slika precej drugačna.

 

Povzeto po ADAC in Autoportalu

 

Komentarji

Napiši komentar
  1. 31. 3. 2018 ob 7:47 Stane

    Lepo da ste se pobrigali za ta umazana in goljufska posla KI jih zgol Nemci use vec izmislajo in predusem na to izsiljujejo od drugih drzav,nekoc je Hitler vladal z nasiljem nad Europo,Sedan pa to pocnejo z Isiljevanjem,pa vas uprasam,kako dolgo bomo si to dopuscali ! ! ? ?

  2. 13. 4. 2018 ob 7:47 Jan

    Seveda Amerika. Naj sploh suti o nafti... Saj so vse vojne v 21 stoletju zaradi nafta-dolar naveza .. In ja ko nafta pade pade dolar ... To je teorija zarote ne pa profit.... Zakaj brata koch v ameriki porabita miljone za boj proti elektri nim avtomobilom?

Poglej si še

Na naslovnico

Odvrgel je smeti v gozd in odšel. To kar se je zgodilo nato, si ni mogel misliti prav nihče

19.12.2016

Moški je šel na sprehod po gozdu, da bi užival v čistosti zraka in okolja. Nekaj časa je hodil, ko je zagledal čuden tovornjak.

37 slik, ki jih lahko razumeš le, če si odrasel v Sloveniji!

21.12.2016

Naše otroštvo, v Sloveniji Se še spomnite bombonov 505, ali pa starega pingu soka in debelih, velikih mobitelov? Kaj pa pr

Pred spanjem je posnel tole fotografijo. Ampak naslednje jutro tega ni pričakoval!

03.12.2016

Večer pred spanjem posnel fotografijo. Ko je vstaj zjutraj... Zima je tu in že kar nekaj časa se sprašujemo, ali bo letos bolj mrzla k

Mati je svojega otroka brez da bi kdajkoli prenehala, ko je malček kričal in trpel... Ko so videli otroka...

01.09.2017

35 letna Stephanie Smith imela sina Isaiaha. Ko je bil otrok rojen, je bilo njegovo celo življenje napolnjeno z ljubeznijo. Vse to pa skupaj ni t

Vsa farmacevtska podjetja nam želijo prikriti sadje, ki uničuje rakaste celice! Vsi bi morali vedeti o tem sadju!

07.03.2017

Nešteto znanstvenikov trdi, da tole sadje zdravi raka! Kaj je lahko boljšega, kot to, da je bilo najdeno sadje, ki je 10 tisoč kra

40 letna nevesta je pustila prazen stol za svojega mrtvega sina. Ko boste videli kdo je prisoten na ceremoniji, ne boste mogli zadržati svojih solz

19.07.2017

Dve leti nazaj, je Becky Turney iz Aljaske doživela največjo nočno moro, ki jo lahko preživi mati. Umrl ji je sin Triton pri 19 letih starosti. K

X
PRIDRUŽI SE NAM!