Dr. Ranko Rajović je specialist endokrinologije in ustanovitelj združenja Mensa Jugoslavije, danes Srbije, ki združuje ljudi z nadpovprečnim inteligenčnim kvocientom. Je tudi avtor več knjižnih uspešnic, med njimi tudi priročnikov IQ otroka – skrb staršev in Kako z igro spodbujati miselni razvoj otroka, ter sodelavec Unicefa na področju zgodnjega izobraževanja. Dr. Rajović je tudi avtor prilagojenega programa za vrtce in šole, imenovanega sistem NTC. Gre za sistem razmišljanja in pridobivanja uporabnega znanja, od katerega je odvisna tudi rast bruto družbenega proizvoda, zato je po njegovem mnenju tako zelo pomembna za razvoj in napredek. Rajović je tudi oče treh otrok. Najmlajši Danilo, ki obiskuje osnovno šolo, je bil glavni razlog, da je metoda NTC oživela in zaživela.
Otroci ne morejo preživeti tri ure na dan za zasloni in hkrati biti razvojno napredni
Dr. Rajović je prepričan, da prekomerna uporaba tehnologije in premalo gibanja vodita v nazadovanje v razvoju otroka. "Otroci ne morejo preživeti dnevno tri ure za zasloni in se razvijati na nivoju, ki pritiče njihovi generaciji," je dejal za portal Detinjarije.com in pojasnil: "Generacije otrok so iz leta v leto slabše. To je opazilo prek 800 učiteljev, ki smo jih anketirali že pred osmimi leti."
"Nekaj moramo spremeniti. Prvo težavo predstavljajo nove tehnologije," pojasnjuje Rajović in dodaja, da otrok za napredek in zdrav razvoj nujno potrebuje zadostno gibanje, kar pa prekomerno preživljanje časa za zasloni preprečuje. "Otrok, star šest ali sedem let, bi moral prehoditi vsaj 15 do 20 kilometrov na dan. Toliko smo prehodili tudi mi, ko smo bili otroci. Zdaj pa pomislite, ali otroci iz mesta prehodijo vsaj dva ali tri kilometre dnevno? Možgani pa se razvijajo ravno med gibanjem," še dodaja.
Za pouk na daljavo pravi strokovnjak, da je nujno zlo. Če so razmere kritične in preveliko število okuženih, potem naj bo tako, sicer pa je zagovornik predavanja in druženja v živo. Hkrati vsem staršem priporoča, da svoje otroke čim pogosteje peljejo v parke in gozdove ter jim dovolijo, da plezajo po drevesih, se umažejo in igrajo na način, kot so se igrale nekoč generacije otrok na prostem. Dodaja še, da otrok ne potrebuje milijon aktivnosti, temveč zgolj preživljanje časa v parku, gozdovih ali na počitnicah na vasi.