Nad električno revolucijo avtoindustrije ni navdušen prvi mož Toyote Akio Toyoda. Na letnem srečanju japonskega združenja avtomobilskih proizvajalcev je izrekel nekaj sočnih na račun električnih avtomobilov: da niso dobri za posel, zahtevajo ogromne naložbe in proizvedejo več ogljikovega dioksida, piše Wall Street Journal. Meni, da je navdušenje nad električnimi avtomobili pretirano. Navdušenci in zagovorniki namreč ne upoštevajo izpustov, ki nastajajo pri proizvodnji električne energije ter stroškov prehoda.
Električni avtomobili niso prijazni do okolja
Na Japonskem, kjer po pospešenem zaprtju jedrskih elektrarn večino električne energije pridobijo s kurjenjem premoga in zemeljskega plina, električni avtomobili niso prijazni do okolja, dodaja. »Več električnih avtomobilov kot proizvedemo, večji so izpusti ogljikovega dioksida.« Dejal je še, da bi Japonska poleti ostala brez elektrike, če bi bili vsi tamkajšnji avtomobili električni. Če bi želeli, da bi japonska infrastruktura prenesla povsem električni vozni park, bi bile potrebne naložbe v višini med 135 in 358 milijardami dolarjev. Sprašuje se, ali politiki to razumejo, ko se želijo znebiti avtomobilov s pogonom na notranje izgorevanje.
Če bo Japonska prenaglo prepovedala avtomobile s konvencionalnim pogonom, se bo trenutni poslovni model avtomobilske industrije sesul, to pa bi privedlo do izgube milijonov delovnih mest, opozarja. Pravi še, da bi lahko predpisi avtomobile podražili in jih oddaljili od povprečnega kupca. Izjave so na spletu zanetile precej razprav. Poznavalci pravijo, da želi Toyoda prepričati japonsko vlado, naj ne prepove avtomobilov z motorji na notranje izgorevanje. Po napovedih naj bi prodajo teh prepovedali leta 2035. Nekateri menijo, da je Toyota preveč konservativna, da je stavila na napačno tehnologijo, ter da na področju elektromobilnosti zaostaja.
Volkswagen, ki je po prodajnih številkah najtesnejši Toyotin tekmec, se je prehoda na električno mobilnost lotil veliko odločneje. V nemškem koncernu vse bolj pogledujejo proti Tesli. Pred leti je prvi mož Volkswagna dejal, da so njihovi največji konkurenti v »starem svetu« Toyota, Hyundai in francoski proizvajalci, v »novem svetu« pa Tesla. Toyota je leta 2010 v Teslo vložila 50 milijonov dolarjev ter skupaj razvila električnega rav4. Leta 2016 so ustanovili lasten oddelek električnih avtomobilov in nato leto pozneje delež v Tesli prodali.
Stavili na hibride in vodik
Toyota je stavila na mirnejši prehod na električna vozila. Je največji proizvajalec hibridnih vozil, kjer bencinskemu motorju pri manjšanju porabe goriva in izpustov pomagata električni motor in manjša baterija. Japonska znamka se uveljavlja kot ena izmed vodilnih na področju gorivnih celic. Na trge z razvito infrastrukturo so poslali že drugo generacijo toyote mirai, ki jo poganjajo vodikove gorivne celice. Prva električna toyota je lexus UX300e. V Sloveniji bo na trg zapeljal po novem letu. Do leta 2025 bodo na trgu ponudili 10 električnih avtomobilov.
Borze: Tesla trikrat vrednejša od Toyote
Kaj pravijo borze? Julija je Tesla Toyoto zrinila z mesta najbolj vredne avtomobilske družbe (po tržni kapitalizaciji). Trenutno je Tesla po tržni kapitalizaciji (660 milijard dolarjev) trikrat vrednejša od Toyote (215 milijard dolarjev). Tesla še vedno proizvede neprimerljivo manj avtomobilov. V letu 2019 jih je prodala 367.500, Toyota pa 10,47 milijona. Po prihodkih je Toyota desetkrat večja od Tesle. Toyota, ki je po število prodanih avtomobilov na drugem mestu, velja za eno najbolj dobičkonosnih avtomobilskih družb. Je ena izmed redkih v panogi, ki je kljub pandemiji koronavirusa tudi v letošnjem drugem četrtletju poslovala z dobičkom.
Posel električnih avtomobilov pa je precej bolj mlad, manj predvidljiv in trenutno še ni dobičkonosen. Tesla je dolgo časa poslovala z izgubo. Letos posluje z dobičkom, vendar ne zaradi prodaje v avtomobilskem oddelku, temveč predvsem zaradi prodaje emisijskih odpustkov.